Aç mısınız? Bilinçaltı Mesaj

Sinema salonlarında film karelerinin aralarına yerleştirilen ve alt duyum eşiğini aşamayan bazı ürünlere ait hızlı kareler, izleyiciyi film aralarında o ürünü almaya yönelik tüketim davranışlarına sürüklemekte ve bu psikolojik özellik bir reklam aracı olarak kullanılmaktadır.

Örneğin filmin herhangi bir yerinde izleyicilerin fark edemeyecekleri sürede bir “Aç mısınız? Öyleyse patlamış mısır alın.” yazan bir kare, çok kısa bir süre yanıp sönüyor. Bundan etkilenen izleyicilerin çoğu filme ara verildiğinde patlamış mısır alma davranışında bulunuyorlar. Bu da alt duyum eşiğini aşmadığı hâlde uyarıcıların bilinçsiz olarak alınabildiğini gösteriyor.

Takistop adı verilen bazı aygıtlarla bilinç eşiğinin altında kalacak şekilde hızlıca yansıtılan görsel imgelerin hızları, eş zamanlı olarak bilinç dışında beyne kaydedilmeye yetecek şekilde ayarlanıyor. Bilimsel araştırmalar, bu şekilde verilen ve bilinç eşiğinin altında kalan duyusal uyarıcıların algı ve duygularda değişim yaratabileceğini göstermektedir.

Örneğin yapılan deneylerde deneklere mutlu ya da üzgün insan figürleri bilinç eşiğinin altında kalacak şekilde gösteriliyor. Bu kişiler yeni bir uyarana maruz kaldıklarında onu sevip sevmemeleri böylece önceden verilen ve bilinçsiz alınan uyarıcılarla belirlenebiliyor.

Yorum yapın